יום שלישי, 12 באפריל 2011

הדחף המיני, התמכרות לסקס וכעס

בפסיכיאטריה, אנחנו עושים בדיקה מצבו הנפשי, כי הוא ממש כמו בדיקה גופנית. בכל זאת, אחת השאלות שאנו שואלים על כל חולה הוא, איך הוא התיאבון המיני שלך? בחלקים רבים של העולם לשאלה זו יכולה להיחשב פוגע במיוחד כאשר נשאל על ידי חבר של בני המין השני. אבל בעולם המערבי, אנשים יכולים לדבר בחופשיות על זה. אז בפסיכיאטריה, אחד צריך להיות יחס של כבוד כלפי אחד את התרבות פועלת פנימה
חשיבותה של שאלה זו היא, כי הדחף המיני קובע את בריאותו הנפשית של אדם. בתנאים פסיכיאטרי ביותר, הכונן הוא מופחת. זה קורה בתנאים דיכאון וחרדה, כולל הפרעת דחק פוסט טראומטית. בתנאים מסוימים כמו שיגעון, זה מגדיל. אצל אדם שאינו מטורף, אבל יש לנהוג בריא, מיני מוגבהת, זה נחשב סימן של התמכרות. ההתמכרות היא בעלת איכות של להיות כפייתית היא העולה על הנורמה. עודף זה מתחיל להזיק, המצב הכלכלי של האדם, חברתיים ואישיים. במצבים כאלה, זה סימן של בריאות לקויה.
מניסיוני, הדחף המיני הוא מדד את המתח הגופני והנפשי שאדם מבצע. כאשר המתח עולה עד כדי כך את הגוף ואת מערכת העצבים מתחילים להתעייף, כונן מצמצמת. אם המתח הוא מופחת, הכונן מגיע בחזרה. מניסיוני, זה קורה בדרך כלל אצל אנשים הסובלים עם דיכאון. דיכאון, כעס מודחק. כאשר אדם מדוכא, בעל דחף מיני נמוך, מתחיל לשחרר את הכעס, את מערכת העצבים חוויות לשחרר את החשק המיני או בחשק המיני הוא גדל כתוצאה מכך.
הדחף המיני מופרז הוא תוצאה של מתח יתר או מתח שיופקו בגוף. העובדה כי פעילות גופנית קבועה מייצר דחף מיני בריא היא עובדה ידועה קלינית. כאשר המתח עולה בגוף, כפי שקורה כעס בעקבות פעילות גופנית, ישנה התגברות של הורמוני המין. בשלב זה, הכונן יכול להיות מוגזם.למרות שיש פרטנרים מיניים רגילים, אנשים כאלה לא מרגיש צורך לאונן בתדירות גבוהה כדי להפחית את המתח העצבים שלהם. אנשים כאלה הם בדרך כלל אנשים בריאים פרט לכך שהם נקרעים מבפנים עם רגשות אשמה על אוננות. אם אנשים כאלה היו לעשות דבר וחצי דבר על "התמכרות למין" שלהם, הם היו בסופו של דבר להיות מדוכא. הסיבה לכך היא כי הגוף יש להגביל לסבול ממתח. כאשר מגיעים למגבלה זו, מערכת העצבים הופך עייף ותכונות של דיכאון לבעוט פנימה
בפועל רפואי, תרופות ניתן שנקבעו לשלוט על הדחף המיני המופרז. בעבודתי, השתמשתי מדיטציה ודמיון תרגילים כדי לעזור לחולים להפחית את הכעס שלהם. הפחתת הדחף המיני שלהם היא טבעית ספונטנית מעקב.
לפני שנים רבות, היתה רעידת אדמה באזור קליפורניה. ב המחקרים שנעשו באותה תקופה, מדענים היו נבוכים ללמוד כי מיד לאחר רעידת האדמה, הניצולים דיווחו על תנועה ערה של כונני המינית שלהם. הסיבה לכך, כפי שאני מבין זה. סקס הוא פעילות זו מתנה מהטבע אל עולם החי כדי להמשיך עם הצאצאים. בזמנים של סכנה, ההישרדות של המין או הפרט הוא איים. זה גורם כונן כעס כי יש צורך לבטל את ההשפעות של הסכנה. טסטוסטרון הוא הורמון המין הגברי הטיפוסי כי עליות מתח השרירים מייצרים אנרגיה בגוף. הפרשתו מוגברת בזמנים כאלה מדי. על מנת הצאצאים להמשיך, פעילות הרבייה יש להיערך. לכן יש להגביר את הסוגר של הדחף המיני.
מצד שני, מה יקרה, אם את המתח הכעס מצטמצם משמעותית בגוף? בכל מיני סוגים של ספרות רוחנית, יש דגש על פרישות. דתות מסוימות לאכוף אותו על חסידיהם. זה כל כך כי אם מדיטציה באופן קבוע, צריך הגופנית והנפשית של הגוף להפחית במידה ניכרת. יש גם ירידה ברמות הכעס והמתח של הגוף. הדחף המיני מפחית כתוצאה מכך. הפחתת מקרים כאלה הדחף המיני הוא סימן של בריאות הנפש מצוינת ולא סימן של מחלת נפש. ב ספרויות הרוחני, סקס הוא לא חולשה מכיוון שהוא מספק הנאה, אבל בגלל זה סימן של מתח. תרגול רוחני, כמו מדיטציה, להפחית את המתח.העוסקים המין הוא "חולשה" מן הכעס / פרספקטיבה המתח ברוחניות. זה לא קשור עם מניעת הנאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה